Uue meedia mõjud traditsioonilisele (ITSPEA - 3. nädal)

Positiivne

Tänu küpsistele on inimeste igapäeva interneti harjumuste järgi võimalik paika panna, mida neile reklaamida ning seeläbi saada tavameediale rohkem tarbijaid, kes on tegelikult ka sellest huvitatud. Lisaks kuna informatsioon on nii kergelt kätte saadav, siis on võimalus meediakanalitel ennast näidata interneti avatud laval suuremale ringkonnale, kelle seast võivad tulla nende uued potentsiaalsed kliendid.

Samuti on võimalus end reklaamida läbi erinevate pakkumiste. Näiteks, telli aastane uudistepakett ning saa võimalus võita uus kohvimasin või kõige tüüpilisem, et mida suuremas koguses inimene midagi tellib, seda soodsamaks toode läheb. Internet on andnud võimaluse meedial tarbijat kergemini mõjutada, mis võib tunduda küll negatiivsena, kuid mis on samas vägagi positiivne meediale endale ning mis takistab tavameedial välja suremast.

Negatiivne

Suuresti negatiivseks mõjuks tavameediale ning tegelikkuses meediale üleüldiselt on libauudised. Kuna interneti kasutamine on inimestele tehtud niivõrd lihtsaks, siis on peaaegu, et igal inimesel võimalik luua midagi, mis hakkab maailmale silma. Hetkest, kui see miski hakkab silma ka kellelegi, keda võetakse, kui usaldusväärset, ning too seda info kildu jagab, siis võib muutuda ka vale tõeks. Samuti, isegi, kui jagaja ei ole nii usaldusväärne, aga infot on jagatud ning tsiteeritud juba niivõrd paljude inimeste poolt, siis ei teki tarbijal enam kahtlustki, et see võib vale olla. [1]

Siinses videos proovitakse kasutatakse ära just seda, et väike tõuge võib panna inimesi vale uskuma ning seeläbi pannakse inimesed uskuma, et tavaline inimene, kes on pannud endale absurdsed riided selga on modell. See video näitab selgelt, et kõike ei tasu siiski usaldada ning alati tuleks kasutada enda kriitilist pilku.
Mis mõjub lisaks meediale halvasti on see, et uudiste eesmärk just internetis polegi enam luua kvaliteetset ning tähtsat artiklit, vaid on vaja luua võimalikult palju ning tarbijale silmatorkavaid artikleid (Clickbait). [2]

Kõige selle teadmine joonistab tarbijale meediast halva pildi ning muudab usaldamise raskeks. Lisaks ei tee tavameediale asja paremaks fakt, et kõigele, mida pakutakse tavameedias on kätte saadaval just uues meedias ning seda suuremas koguses.

Allikad

[1] A.Garcia and J. Lear, 5 stunning fake news stories that reached millions. 2.11.2016. [Online] https://money.cnn.com/2016/11/02/media/fake-news-stories/index.html (19.09.2021)

[2] S. D Agarwal ja M. L Barthel. The friendly barbarians: Professional norms and work routines of online journalists in the United States. 12.12.2013 [Online] https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1464884913511565 (19.09.2021)

Comments

Popular Posts